Jak założyć spółkę przez internet?

Ze względu na wzrost popularności rozwiązań cyfrowych, rozpoczynanie działalności gospodarczej w Polsce jest stosunkowo łatwe. Początkujący przedsiębiorcy mogą sobie pozwolić nawet na założenie spółki przez internet. Cała procedura jest nieskomplikowane i wygodna – nie trzeba już odwiedzać notariusza, a także ponosić dodatkowych kosztów.

 

Założenie spółki przez internet – podstawy

Na samym początku, jeszcze przed rozpoczęciem całej procedury online, warto zwrócić się o pomoc do specjalisty, który pomoże w wyborze odpowiedniego rodzaju spółki. Przez internet można założyć spółkę komandytową, jawną, prostą akcyjną lub z ograniczoną odpowiedzialnością. Podjęcie decyzji w tej sprawie ułatwi dobry doradca podatkowy Warszawa to miasto, w którym wielu przedsiębiorców korzysta z pomocy takich ekspertów.

Po ustaleniu rodzaju spółki można przystąpić do procedury rejestracyjnej. W pierwszej kolejności wszyscy wspólnicy muszą założyć swoje konta na portalu S24 (eKRS). W przypadku tej czynności wymagane jest podanie adresu e-mail i utworzenie hasła. Następnie dokonuje się autoryzacji kont. Można ją przeprowadzić na dwa sposoby – korzystają z kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub potwierdzonego profilu zaufanego ePUAP (np. za pośrednictwem konta bankowego).

 

Rejestracja spółki online – niezbędne formalności

Następny etap to dodanie na portalu S24 nowej spółki w zakładce „moje przedsiębiorstwa”. Tam uzupełnia się takie informacje, jak nazwa podmiotu, siedziba i forma prawna, wypełnia i podpisuje gotowy wzorzec umowy spółki, a także załącza niezbędne dokumenty. Zaliczamy do nich:

– oświadczenie, czy spółka jest cudzoziemcem w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców,

– listę zawierająca dane oraz adresy do doręczeń osób uprawnionych do reprezentowania spółki,

– oświadczenie o wyrażeniu zgody osoby powołanej do reprezentowania spółki wraz z oświadczeniem o jej adresie do doręczeń.

Po zgromadzeniu, wypełnieniu i podpisaniu kompletu dokumentów, można złożyć wniosek o rejestrację podmiotu. Należy go, za pośrednictwem systemu, podpisać, opłacić oraz wysłać do właściwego sądu. Wniosek powinien zostać rozpatrzony w terminie jednego dnia od daty wpływu. To wszystko – formalności dopełnione. Teraz można zająć się deklaracjami podatkowymi, nadaniem numerów REGON i NIP, a także innymi elementami prowadzenia działalności, takimi jak księgowość czy obsługa kadrowa firm Warszawa to na szczęście miasto, w którym łatwo znaleźć odpowiednich specjalistów, którzy zapewnią wysokiej jakości usługi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń na górę